NAV adatszolgáltatás lépései

NAV 2018 – online számla adatszolgáltatás lépésekben

Lépésről lépésre mutatjuk be a szükséges teendőket a NAV online számla rendszerhez való csatlakozáshoz: (a regisztrációhoz ÜGYFÉLKAPUVAL kell rendelkezni!)

Az adatszolgáltatás 2018.07.01.-vel elindult! Az Okos-Ügyvitel számlázó moduljai be vannak kötve a NAV Online Számla Rendszeréhez! A számla adatszolgáltatás a NAV felé automatikusan történik! Kézi beavatkozásra nincs lehetőség!

Az adatszolgáltatás csak a belföldi adóalanyokra vonatkozik, így lényeges, hogy minden vevő esetén adjuk meg az adószámot a számla mentése előtt, ha a vevő adóalany!

 

Regisztrációs folyamat főbb lépései:
  • Regisztráció a NAV Online Számla Rendszerében
  • Elsődleges felhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
  • Technikaifelhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
  • Regisztrációs adatok megadása az Okos-Ügyvitel számlázó moduljában:

    Technikai felhasználóhoz tartozó: felhasználói név, jelszó, XML aláírókulcs, XML cserekulcs

  •  

    1.) Adóalany és az elsődleges felhasználó regisztrálása

    A NAV Online Számla Rendszer oldalán regisztrálni kell a vállalkozásunkat és létre kell hoznunk az elsődleges felhasználót, majd a technikai felhasználót, így kiépíthető lesz a kapcsolat a NAV Online Számla Rendszerével. A regisztráció a következő linken érhető el:

     

  • NAV regisztrációs oldal
  •  

  • NAV regisztráció részletes leírása – NAV tájékoztató
  •  

     

    2.) Technikai felhasználó létrehozása után adjuk meg technikai felhasználóhoz tartozó adatokat az Okos-Ügyvitel számlázó modulban

    Törzsadatok / Cégadatok ablakot nyissuk meg és ott válasszuk ki felül a “NAV számla adatszolgáltatás” menüpontot:

    NAV Online Számla Rendszer

    Adjuk meg a Technikai felhasználó:
    - Felhasználónevét
    - Jelszavát
    - XML aláírókulcsot
    - XML cserekulcsot

     

    Emlékeztetőül a NAV Online számla rendszerében a FELHASZNÁLÓK menüpont alatt kellett létrehoznunk a Technikai felhasználót (lásd fenti videó):

    technikai-user
     

    Emlékeztetőül a Technikai felhasználó részletei alatt található a Technikai felhasználó felhasználói neve, XML aláírókulcs és XML cserekulcs (a Technikai felhasználó jelszavát a Technikai felhasználó létrehozásakor adtuk meg!):

    technikai-user2

     

    NAV adatkapcsolat tesztelése

    Törzsadatok / Cégadatok ablakot nyissuk meg és ott válasszuk ki felül a “NAV számla adatszolgáltatás” menüpontot és az elvégzett beállítások után kattintsunk a NAV KAPCSOLAT TESZTELÉSE gombra:

    nav-teszt

    FONTOS! Sikeres tesztelés után mentsük le az ablakot a mentés gombra kattintva!

    KAPCSOLAT ELLENŐRZÉSE SIKERES A BEÁLLÍTÁSOK MENTHETŐEK!

     

    Lehetséges hibák a regisztrációnál

    • A számlázó modulba a Technikai felhasználói nevét és jelszavát kell megadni és nem az elsődleges, vagy másodlagos felhasználó adatait! (az elsődleges és másodlagos felhasználói név/jelszó a NAV Online Számla Rendszerébe való belépéséhez szükséges)
    • Ellenőrizzük, hogy a regisztrációt az éles oldalon végeztük-e el azaz a https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon (FIGYELEM! van egy teszt oldal is az onlineszamla-test.nav.gov.hu címmel, ami egy TESZT oldal!)
    • Tipikus hiba továbbá ha a technikai felhasználó létrehozásakor nem pipáltuk be a felhasználó jogosultságait! Ez módosítható az Online Számla rendszerében a NAV oldalán a Felhasználók menüpont alatt a Technikai Felhasználó adatainak módosításával
    • Az adatkapcsolat tesztelésével a programunk jelezni fogja a hibaüzenetet, itt az a hibakód fog megjelenni, amit a rendszer ad vissza, azaz ez a hibakód számunkra szükséges, hogy lássuk a hiba lehetséges forrását.

     

    Mire kell figyelni számla kiállításánál 2018. július 1.-jét követően?