Lépésről lépésre mutatjuk be a szükséges teendőket a NAV online számla rendszerhez való csatlakozáshoz: (a regisztrációhoz ÜGYFÉLKAPUVAL kell rendelkezni!)
Az adatszolgáltatás 2018.07.01.-vel elindult! Az Okos-Ügyvitel számlázó moduljai be vannak kötve a NAV Online Számla Rendszeréhez! A számla adatszolgáltatás a NAV felé automatikusan történik! Kézi beavatkozásra nincs lehetőség!
Az adatszolgáltatás csak a belföldi adóalanyokra vonatkozik, így lényeges, hogy minden vevő esetén adjuk meg az adószámot a számla mentése előtt, ha a vevő adóalany!
Regisztrációs folyamat főbb lépései:
Regisztráció a NAV Online Számla Rendszerében
Elsődleges felhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
Technikaifelhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
Regisztrációs adatok megadása az Okos-Ügyvitel számlázó moduljában:
Technikai felhasználóhoz tartozó: felhasználói név, jelszó, XML aláírókulcs, XML cserekulcs
1.) Adóalany és az elsődleges felhasználó regisztrálása
A NAV Online Számla Rendszer oldalán regisztrálni kell a vállalkozásunkat és létre kell hoznunk az elsődleges felhasználót, majd a technikai felhasználót, így kiépíthető lesz a kapcsolat a NAV Online Számla Rendszerével. A regisztráció a következő linken érhető el:
2.) Technikai felhasználó létrehozása után adjuk meg technikai felhasználóhoz tartozó adatokat az Okos-Ügyvitel számlázó modulban
Törzsadatok / Cégadatok ablakot nyissuk meg és ott válasszuk ki felül a “NAV számla adatszolgáltatás” menüpontot:
Adjuk meg a Technikai felhasználó:
- Felhasználónevét
- Jelszavát
- XML aláírókulcsot
- XML cserekulcsot
Emlékeztetőül a NAV Online számla rendszerében a FELHASZNÁLÓK menüpont alatt kellett létrehoznunk a Technikai felhasználót (lásd fenti videó):
Emlékeztetőül a Technikai felhasználó részletei alatt található a Technikai felhasználó felhasználói neve, XML aláírókulcs és XML cserekulcs (a Technikai felhasználó jelszavát a Technikai felhasználó létrehozásakor adtuk meg!):
NAV adatkapcsolat tesztelése
Törzsadatok / Cégadatok ablakot nyissuk meg és ott válasszuk ki felül a “NAV számla adatszolgáltatás” menüpontot és az elvégzett beállítások után kattintsunk a NAV KAPCSOLAT TESZTELÉSE gombra:
FONTOS! Sikeres tesztelés után mentsük le az ablakot a mentés gombra kattintva!
KAPCSOLAT ELLENŐRZÉSE SIKERES A BEÁLLÍTÁSOK MENTHETŐEK!
Lehetséges hibák a regisztrációnál
A számlázó modulba a Technikai felhasználói nevét és jelszavát kell megadni és nem az elsődleges, vagy másodlagos felhasználó adatait! (az elsődleges és másodlagos felhasználói név/jelszó a NAV Online Számla Rendszerébe való belépéséhez szükséges)
Ellenőrizzük, hogy a regisztrációt az éles oldalon végeztük-e el azaz a https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon (FIGYELEM! van egy teszt oldal is az onlineszamla-test.nav.gov.hu címmel, ami egy TESZT oldal!)
Tipikus hiba továbbá ha a technikai felhasználó létrehozásakor nem pipáltuk be a felhasználó jogosultságait! Ez módosítható az Online Számla rendszerében a NAV oldalán a Felhasználók menüpont alatt a Technikai Felhasználó adatainak módosításával
Az adatkapcsolat tesztelésével a programunk jelezni fogja a hibaüzenetet, itt az a hibakód fog megjelenni, amit a rendszer ad vissza, azaz ez a hibakód számunkra szükséges, hogy lássuk a hiba lehetséges forrását.
Mire figyeljünk számla kiállításánál NAV kapcsolat esetén?
A honlap cookie fájlokat használ, melyek az Ön gépén tárolódnak. A cookie fájlok személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. ElfogadomCookie tájékoztató