Számla nyomtatási példányszáma – Tévhitek

Tévhitek a számla nyomtatási példányszámáról

A 2014.07.01.-én megjelent 23/2014. (VI.30.) NGM rendelet alapján nincs szabályozva a számla nyomtatási példányszáma, azaz nem kell sem eredeti-másolat megjelöléssel, vagy nyomtatási példányszámmal ellátni a kinyomtatott számlákat!

Korábban a 24/1995. (XI.22.) PM rendelet tartalmazta a számlázó programokra vonatkozó előírásokat. Ennek a rendeletnek az 1/F. § pontjának (1) bekezdése szabályozta a példányokra vonatkozó előírásokat:

Számla nyomtatott példányszámait sorszámozni kellett

2010.04.01-ig volt hatályos
“1/F. § (1) A számlázó programnak a számla adattartalmának papírra való nyomtatása során biztosítania kell a) az összes számlapéldány sorszámozását, ha az előállítás az egyes számlapéldányok egymás utáni nyomtatásával történik, illetőleg b) annak feltüntetését, hogy a számla összesen hány példányban készül, ha az előállítás több példányos, összeszerelt és előnyomás nélküli papírra történik.”

Számla nyomtatott példányszámait Eredeti-Másolat megjelöléssel kellett ellátni

2010.09.27-ig volt hatályos
“1/F. § (1) A számlázó programnak a számla adattartalmának papírra nyomtatása során biztosítania kell, hogy a számla eredeti és másolati példánya egymástól megkülönböztethető és eredeti példányként csak 1 példányban legyen nyomtatható.”

MEGSZŰNT a számla eredeti és másolati példányainak megkülönböztetése

2010.09.27-én az 1/F.§ pont (1) bekezdést törölték
Azaz nem kell sem nyomtatási példányszámmal megjelölni, sem eredeti-másolati megnevezéssel ellátni a kiállított számlákat 2010.09.27.-től!

Jelenleg hatályos rendelet

2014.07.01.-én megjelent 23/2014. (VI.30.) NGM rendelet pedig ezen a helyzeten nem változtatott azóta sem, így nem kell a számlák nyomtatási példányszámát megkülönböztetni egymástól!

Számlázó program ingyen    ➤ Kipróbálom   ☁ Számlázó